دیباچه

دیباچه

هر چه می خواهد دل تنگت بگو
دیباچه

دیباچه

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

توصیف پایان یک فیلم

برف می بارد. دستی زنانه از پنجره آشپزخانه بیرون می آید و لطافت برف را حس می کند.

مرد در حال خوردن انار دان شده است. (من بیننده به چه ها که نمی اندیشم از این پیاله انار!)

روی دیوار قاب عکسیست که عروس و دامادی کنار هم سر سفره عقد نشسته اند. صورت زن کاملا با چادر پوشیده شده است . چیزی از آن نمی بینیم.

زن به شوهرش پیشنهاد می دهد که با هم بیرون بروند و زیر بارش برف قدم بزنند. مرد نمی پذیرد.

صورت زن نا امید می شود. می گوید که اگر تو نیایی خودم تنها می روم . و از خانه خارج می شود.

مرد به دنیای خود باز می گردد. به درون قبری کنار جسد همسرش می رود و با چشمان اشکبار : فروغ ! چقدر دلم برات تنگ شده ! ( من بیننده اولین بار است که اسم زن او را می شنوم)

( باز تلخی طنز را بعد از خندیدن های زیاد در کامم حس می کنم! طنز)

این پایان فیلم طبقه حساس است !

 

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطیما سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:20 ب.ظ

دوست عزیز ....
من مطالبتونو خوندم .... یک دوگانگی عجیب توی نوشته هاتون ، دیدگاهاتون ، عقایدتون ........ احساس کردم ....
احساس میکنم در خیلی چیزها ، که توی مطالبتون مشهوده، با خودتون کنار نیومدید.... حتی عقایده شخصیتون
در مورد خیلی چیزها راحت و بی پرده حرف میزنید ..... از چیزهایی که دقیقا اونها را تایید نمیکنن دفاع میکنید ... ؟؟؟؟؟؟؟
خیلی سر در گمید .... چرا ؟
کسی که قلم میزنه .... اینقدر تضاد ..!؟؟!!!!!

سلام !
حرفتون تا حدود زیادی درسته ! اما من از این بابت شاید مثل شما زیاد نگران نیستم !
اول می تونم اینطور پاسخ شما رو بدم که: بنده متولد ماه خرداد هستم و خردادی ها شخصیت های چندگانه دارند که حتی ممکنه متضاد هم باشه؛ ولی ابدا جای نگرانی نیست حتی اگه نویسنده باشین!
درثانی؛ وجود تضاد در شخصیت و منش و رفتار انسانها تنها نشانه سردرگمی نیست ! ممکنه نشانه پویایی و تلاش در تحرک ذهن برای کشف حقایق و واقعیت های زندگیست! مثل اینکه انسان هر روز به تمام اندیشه های گذشته خودش شک کنه و سعی در اصلاح و یا بازسازی اونا بکنه !
مرسی از نظرتون و اینکه بنده اون رو تایید کردم. ولی ابدا دوگانگی و نه تضاد، برای یک نویسنده آفت نیست. برای یک شخصیت هم چیز بدی نیست، ازتون می خوام چنین شخصیت هایی رو در بین مطالعاتتون و در میان اطرافیانتون پیدا کنین و سعی کنین اونا رو روانشناسی کنین !

شکور جمعه 6 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:11 ب.ظ

طبقه حساس رو به شدت دوست دارم
شکور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد