دیباچه

دیباچه

هر چه می خواهد دل تنگت بگو
دیباچه

دیباچه

هر چه می خواهد دل تنگت بگو

پرسش همگانی

چه گوآرا

چگوآرا مبارز بزرگ آرژانتینی روزگاری سمبل مبارزه با ظلم و بی عدالتی و قهرمان بسیاری از ایرانیان آزادیخواهی بوده که امروز الگوی من و شما هستند .  

در مورد این شخصیت چه می دانید ؟

نظر دهید .

نظرات 4 + ارسال نظر
یاور چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:17 ب.ظ

نمی دونم ما ایرونی ها چرا این همه برا خودمون اسطوره های خارجی ساختیم؟ چگوارا اگه هم گوارا بود برا خودش بود به ما چه؟

هادی تاتار دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:25 ب.ظ

سلام مهدی
اول اینکه بهت تبریک میگم به خاطر تولد وبلاگت و اینکه شروع به نوشتن کردی .
راستش من در مورد چه گوآرا اطلاعات چندانی ندارم ، البته شنیدم مبارز بزرگی بوده و خلاصه از این جور حرفا . در روزگاری که جومونگ برای کوکان ما و البته خود ما هم از آرش کمانگیر
شناخته تره ، راستش من ترجیح می دم اگه قراره با شخصیت مبارزی آشنا بشم اون شخص مثلا یه کسی مثل شهید دکتر مصطفی چمران باشه تا یه آدمی مثل چه گوآرا .
راستی گویا یک شرکت تجاری سال گذشته برای تبلیغ چای از عنوان چه گورا استفاده تبلیغاتی کرده بود . تبلیغش این بود " چه گوارا چای گوارا "
قربانت و موفق باشی

بهرام یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ق.ظ

چگوآرا / انقلابی بود که تحت تاثیر احساسات بر انگیخته شده در سن ۲۸ سالگی کلیه امکاناتی را که داشت ازجمله آن خانواده مرفه و زندگی خوب و تحصیلات عالی را کنار گذاشت و در انقلابی خونین شرکت کرد . فقط در نبرد سانتا کلارا در کوبا که به نبرد نهایی انقلاب کوبا در دهه شصت معروف است بدستور وی و بقولی با اجرای شخصی وی حدود ۴۰۰ افسر ارتش کوبا ژس از شکست اعدام شدند . در جنگ های کنگو و آنگولا نیز جنایات زیادی از وی نقل می شود .
آیا شما هم مثل او انقلابی هستید ؟

وبگرد یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ق.ظ

به نظر من ارنستو چه گوارا انسان بزرگی بودکه در خاطره همه نسلای بعدیبجا خواهد ماند.... ما اورامی ستائیم و بزرگ میداریم بیش از همه برای رشادت و فداکاری در مبارزه برای محرومان و طبقات فرودست اا فراموش نکنیم که او ایمان و باور عمیق خود را به آینده پیروزمند برای زحمتکشان فقط از جهان بینی سوسیالیزم علمی که داشت بدست آورده بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد